يعرض لكم موقع إفرأ أقوى موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي ، و تعبير عن هوايتي المفضلة بالانجليزي قصير ، و تعبير عن هواية المشي بالانجليزي ، و تعبير عن هواية القراءة بالانجليزي ، و تعبير عن هواية التصوير بالانجليزي قصير ، و تعبير عن هواية الطبخ بالانجليزي ، تعتبر هواية الرسم من اجمل الهوايات التي يمكنها ان تعبر عما يجول في خاطر الانسان حتي وان لم يستطع التعبير عنه بالكلام او بالافعال ، وفي المقال التالي سنتعرف على اهم موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي .

موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي

بعض المعلمين يطلبون من الطلاب كتابة موضوع تعبير عن هوايتي المفضلة بالانجليزي ولذلك اخترنا لكم فيما يلي أفضل موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي :

موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي
موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي

إن الهواية هي الأشياء التي يحب الإنسان أن يفعلها في أوقات فراغه، وهي في الغالب ما تكون أنشطة رائعة ومسلية، كما أن الأشخاص ممن يقضون أوقاتهم في ممارسة هوايتهم لا يقلقون بشأن ضياع الوقت، لأنهم يستثمرنه بتلك الطريقة، وقد تكون الهواية من الأشياء المُفيدة التي لها مغزى إلى جانب كونها شيئًا ممتعًا.

والكثير من الأشخاص تكون هوايتهم هي الرسم، وأنا منهم، ومنذ طفولتي وأنا أحب الرسم كثيرًا، فقد كنت أرسم على أثاث المنزل، وكانت أمي تنزعج للغاية، ولكن عندما كبرت بدأت في الالتحاق ببعض دروس الرسم وعملت على تحسين قدرتي على الرسم، فكنت كل يوم أقضي بضع ساعات مساءً وأنا أرسم، وكانت أسرتي تدعمني بشدة، فكان أبي دائمًا ما يشتري لي علبة طلاء ولوحة ألوان، ويجلس بجانبي يشاهدني وأنا أرسم.

ولكني لم أكن أمارس هوايتي تلك في المنزل فقط، ولكن أيضًا مارستها في المدرسة، إذ أن مدرستي كانت دائمًا تُقيم مسابقات للرسم كل عام، وقد شارك فيها الكثير من الطلاب، وقد كنت معتادًا على التسجيل فيها كل عام، وفي الغالب ما كنت أفوز. موضوع عن هواية الرسم بالانجليزي

ومن الجدير بالذكر هو أنني في بداية الأمر لم أكن أظن أبدًا أن الرسم سوف يصبح أول اهتمامتي في تلك الحياة، ولكن الآن أصبحت أعرف أهمية أن يكون للشخص هواية ما، فعندما يكون الإنسان حزينًا أو قلقًا ويُمارس هوايته لوقت قليل فيشعر وكأن كافة همومه قد ذهبت، وأن قلقه قد زال، وقد تجعله يشعر وكأنه في عالم آخر، ولذلك يجب أن يعلم كل شخص ما هي هوايته بالتحديد، إذ أن الهوايات كثيرة جدًا، وبالطبع سوف يجد منها ما يناسبه.

A hobby is the things that a person likes to do in his spare time, and they are often wonderful and entertaining activities, and people who spend their time practicing their hobby do not worry about losing time, because they invest it in this way, and the hobby may be one of the useful things that have Meaning besides being a fun thing.

A lot of people have a hobby is drawing, and I am one of them, and since my childhood I love drawing a lot, I used to draw on the furniture of the house, and my mother was very upset, but when I grew up I started to enroll in some drawing lessons and worked to improve my ability to draw, so I used to spend every day A few hours in the evening I painted, and my family was very supportive of me, my father would always buy me a box of paint and a palette, and he would sit next to me watching me paint.

But I did it not only at home, but also at school, because my school always held drawing competitions every year, and many students took part in them, and I used to sign up for them every year, and I often won. It is worth noting that at first I never thought that drawing would become my first interest in that life, but now I know the importance of having a hobby.

When a person is sad or anxious and practices his hobby for a little while, he feels as if all his worries have gone, And that his anxiety has gone away, and it may make him feel as if he is in another world, and therefore everyone should know what his hobby is, because the hobbies are very many, and of course he will find what suits him.

قد يهمك :

تعبير عن هوايتي المفضلة بالانجليزي قصير

يعد وقت الاختبارات هو أصعب وقت بالنسبة للطلاب وقد يحتاج العديد منهم تحديدا في تلك الأوقات، مواضيع تساعده لتمرس وتعلم الكتابة بشكل صحيح، كما تعطيه أفكار تساعده في كتابة مواضيعه؛ فيما يلي أفضل تعبير عن هوايتي المفضلة بالانجليزي قصير :

الهوايات من اجمل الامور التي نقوم بها في حياتنا. لكل انسان منا هواية جميلة يفضلها. منها من يحب القراءة فيذهب لشراء الكتب أو يذهب للمكتبات. هذه الايام أصبحت الكتابة سهلة جدا حيث نحمل الكتاب من الانترنت ونقرأه. ويوجد أيضا هوايات مثل ممارسة الرياضة بأنواعها. وهوايات الغناء والعزف وكتابة الاغاني. ومن أجمل الهوايات الرسم والتصوير

Hobbies are one of the most beautiful things we do in our life. Each of us has a beautiful hobby that we prefer. Some of us who like to read and go to buy books or go to the libraries. These days, writing has become very easy as we download the book from the internet and read it. There are also hobbies such as practicing sports. And hobbies of singing, playing and writing songs. One of the most beautiful hobbies is drawing and photography.

دائما ما لدي شغف نحو الموسيقى والرقص. على الرغم من ذلك, لم أتخيل أبدا أن أشعر بالفرحة والمتعة التي تنقلها الموسيقى والرقص للإنسان. يعطينا الرقص الكثير من الأنشطة والتمارين. إنه يعلمنا أن نحرك أجسادنا بشكل إيقاعي والشعور بدقات الأغنية. يعتبر هذا النوع من التمرين الجسدي أكثر بهجة ومتعة بشكل كبير للغاية.

Moreover, hobbies can also be a source of extra income. For instance, if you like painting, you can actually sell your art to make some extra money. Likewise, if you have a knack for dancing, you may teach dance classes to people on your holidays. This way your hobby benefit you both spiritually and financially as well.

باختصار, تجعلني هواية الرقص حيا وبصحة جيدة. إنها الشئ الوحيد الذي أتطلع إليه كثيرا. من هنا, أتمنى أن أحقق حلمي وأصبح راقص محترف وأن افسح الطريق للأشخاص الذين يتمنون أن يصنعوا عملهم من ممارسة هوايتهم.

I have always had a love for music and dance. However, I never realized the utter joy they bring to humans. Dancing gives us a lot of exercise. It teaches us to move our bodies rhythmically and feel the beat of every song. This kind of physical exercise is extremely delightful and enjoyable.

تعبير عن هواية المشي بالانجليزي

تعبير عن رياضة المشي بالانجليزي نتعلم منه الكثير من الفوائد التي يمكنك ان تحصل عليها عندما تمارس رياضة المشي بشكل يومي.

تساعدنا الرياضة على البقاء أقوياء وصحيين. يوجد في الوقت الحاضر العديد من الرياضات المختلفة التي يمكن لأي شخص أن يجد شيئًا يناسب ذوقه. رياضتي المفضلة هي السباحة ، لقد مارست السباحة عندما كنت في السادسة من عمري ، والآن أحقق تقدمًا في هذه الرياضة.

Sport helps us to stay y strong and healthy. Nowadays there are many different of sports that everyone can find something to suit their taste. My favorite sport is swimming .I took up swimming when I was six .And now I am making progress in this sport.

رياضة المشي هي رياضة لا تتطلب جهد كبير او استعدادات. هي بسيطة جداً ومفيدة جداً لأجسامنا. الاطباء ينصحون مرضى السكر بالمشي لقرابة 45 دقيقة يومياً. المشي ايضاً يمكننا من تجنب مرض السكر وامراض اخرى مثل السمنه.

walking exercise is a sport that does not require too much energy or preparation. it is a very simple exercise and so beneficial for our bodies. doctors recommend patient with diabetes to walk everyday for about 45 minutes. walking also can help people to prevent diabetes and other diseases like obesity.

تعبير عن هواية القراءة بالانجليزي

كي يسهل على الطلاب فهم الموضوع، نعرض ترجمة تعبير عن هواية القراءة بالانجليزي ، فيما يلي :

هواية القراءة شئ عظيم ، تساعدك في كسب المزيد من المعرفة ، وتُهذبك وجدانيًا ، وتُعرفك بالعالم المحيط ، القراءة هواية فوائدها كثيرة ومتنوعة ، القراءة تساعد في بناء شخصية الفرد وتطور المجتمعات ، القراءة هي غذاء الروح والعقل ، الكتاب المفيد في كثير من الأحيان أفضل من الصديق ، لذا يعد قضاء وقت الفراغ في ممارسة هواية القراءة أمر ممتع وشيق .

The hobby of reading is a great thing, it helps you gain more knowledge refines you and emotional, and introduces you to the surrounding world, reading is a hobby of many and varied benefits, The hobby of reading helps in building the personality of the individual and the development of societies, reading is the nourishment of the soul and mind, the useful book is often better than the friend, So it is interesting and interesting to spend free time practicing the hobby of reading.

مما لا شك فيه ان هواية القراءة من افضل الهوايات، وهي الهواية المحببة الى قلبي. لان القراءة تزيد من معلوماتنا، وتجعلنا اكثر معرفة بالثقافات المختلفة. انا مازلت احب قراءة الكتب، ولذلك لدي مكتبة في المنزل، وهي تضم عدد كبير من الكتب في جميع المجالات. ففي مكتبتي كتب علمية وكتب تاريخية وكتب ادبية وكتب دينية، بالاضافة الى كتب القصص والشعر. انا اخصص ساعتين يوميا للقراءة، كما انني ايضا اقرأ بعض الكتب عن طريق الانترنت، اسرتي يشجعونني على القراءة، ويقدمون لي الكتب كهدية.

There is no doubt that reading is one of the best hobbies and the hobby that I love. Because reading increases our knowledge, and makes us more familiar with different cultures. I still love to read books, so I have a library at home, which contains a large number of books in all fields. In my library there are scientific books, historical books, literary books and religious books, in addition to books of stories and poetry. I devote two hours a day to reading, and I also read some books via the Internet. My family encourages me to read, and they give me books as a gift.

تعبير عن هواية التصوير بالانجليزي قصير

تختلف الهوايات من شخص لآخر، وهي عبارة عن الأشياء التي نحبها ونستمتع عند القيام بها أكثر من غيرها، ومن بين جميع الهوايات التي نعرفها أو نسمع عنها، يوجد هواية التصوير الفوتوغرافي ، إليكم تعبير عن هواية التصوير بالانجليزي قصير :

يعتبر التصوير تمرينا للعقل اذ انه ليس عليك أن تكون خبيراً لتستمتع بالتصوير كهواية. في الواقع ، من السهل جدًا استخدام الكاميرات هذه الأيام لدرجة أنك ربما لن تحتاج إلى أي تدريب على الإطلاق. ولكن إذا كنت ترغب في تحسين قدراتك ، فهناك دائمًا المزيد لتتعلمه. يمكنك تجربة التصوير الفوتوغرافي بالإمالة والتصوير تحت الماء والتصوير الأفق وغير ذلك. قم بتبديل الكاميرا من الوضع “التلقائي” إلى الوضع “اليدوي” واستمتع برؤية عدد الحيل الجديدة التي يمكنك اكتشافها.

Photography is an exercise in the mind as you do not have to be an expert to enjoy photography as a hobby. In fact, cameras are so easy to use these days that you probably won’t need any training at all. But if you want to improve your abilities, there is always more to learn. You can try tilt photography, underwater photography, horizon photography, and more. Switch the camera from “automatic” to “manual” mode and enjoy seeing the number of new tricks you can discover.

من السهل تخليد حياتك من خلال التصوير الفوتوغرافي ، سواء كان ذلك عن طريق إنشاء سجل قصاصات لرحلاتك أو التقاط صورة لنفسك كل يوم لمدة عام. ألق نظرة على صورك ليتم تذكيرك بالمكان الذي كنت فيه طوال العام ، والأشخاص الذين قضيت وقتًا معهم ، وحتى الوجبات التي طهيتها! أرسل الصور إلى أصدقائك وعائلتك الذين يعيشون في مسافات بعيدة لإبقائهم في الحلقة ، أو انشر الصور على وسائل التواصل الاجتماعي إذا كنت ترغب في تكوين متابعين شخصيين.

It’s easy to immortalize your life through photography, whether it’s creating a scrapbook of your travels or taking a picture of yourself every day for a year. Look back through your photos to be reminded of where you’ve been throughout the year, whom you spent time with, and even what meals you cooked! Send photos to your long-distance friends and family to keep them in the loop, or post the images on social media if you want to build a personal following.

من الجيد ايضا انه ميسور التكلفة, حيث تتطلب بعض الهوايات الكثير من المعدات ، لكن الكاميرات أرخص من أي وقت مضى. قبل بضعة عقود ، كان كونك مصورًا يعني الاضطرار إلى شراء مخزون الأفلام الخاص بك والوصول إلى غرفة مظلمة حتى تتمكن من تطوير صورك الخاصة. في هذه الأيام ، لديك بالفعل كاميرا على هاتفك الذكي. إذا كنت ترغب في استخدام معدات أكثر تكلفة أو لا ترغب في اصطحاب كاميرا DSLR معك عند السفر ، فيمكنك دائمًا استئجار معدات من أحد المصورين الآخرين.

It is also good that it is affordable, as some hobbies require a lot of equipment, but cameras are cheaper than ever. A few decades ago, being a photographer meant having to purchase your own movie stock and access a darkroom so you could develop your own photos. These days, you already have a camera on your smartphone. If you want to use more expensive equipment or don’t want to take a DSLR with you when you travel, you can always rent equipment from one of the other photographers.

تعبير عن هواية الطبخ بالانجليزي

اليوم سوف أتحدث عن واحدة من أفضل هواياتي، وهي الطبخ ، فأنا أحب طهي الأكل ات في المنزل، فهي تكون صحية أكثر، وأقل في تسببها للسمنة، كما أنها مغذية، ومن أكثر الوجبات التي أحب طهيها هي الأسماك بمختلف أنواعها، وكذلك المكرونة بصلصة الطماطم أو الدجاج.

وبالنسبة لي يكون الطبخ شيء ممتع، فعندما أبدأ في طهي أي طعام أشعر بالكثير من التسلية، بالإضافة إلى أنه هوايتي الخاصة، وأكثر ما يُشعرني بالسعادة هو عندما أقوم بتحضير الأطعمة التي يُفضلها أحبائي وأصدقائي، وأيضًا أسرتي، وقد اعتدت في عطلة نهاية الأسبوع أن أقوم بتحضير بعض الوجبات ونجلس جميعًا معًا على الطاولة، لنتناول العشاء، فيكون هذا الوقت هو أفضل ما في الأسبوع.

وحينما تقوم مدرستي بتجهيز الحفلات، يطلب منا المعلمون أن يُحضر كل طالب بعض الوجبات لنتشاركها سويًا، وعلى الرغم من أن الكثير من الطلاب قد يشعرون بالضيق لأنهم سوف يفعلون هذا، إلا أني أكون في غاية الفرح والتشوق من أجل تحضير الأطباق الشيقة، وأنتظر حتى أعرف رأي زملائي والمعلمين فيها.

ودائمًا ما كانت جدتي تشجعني على الطهي، وقد كانت تصطحبني معها إلى المطبخ حتى أشاهد كل ما تفعله، وبالفعل تعلمت منها الكثير والكثير، حتى أصبحت ماهرًا جدًا فيه، وأتمني أن أصير من أفضل طهاة العالم، وأن أُقدم برامج للطبخ على القنوات التلفزيونية.

وسوف أقوم بتشجيع الناس على أن يجعلوا الطهي الصحي جزءًا من أسلوب حياتهم اليومي، وبالطبع كلنا نعلم بأن الكثير من عاداتنا في الطعام خاطئة وضارة بالصحة، ولكننا نختلق الأعذار حتى لا نأكل الأكل الصحي، ولذا ليس من الغريب أن الناس مصابون بالسمنة المفرطة، ولكن يجب عليهم الاهتمام بأنفسهم، وعند تنظيم الأكل الصحي سوف نجد أن العديد من المشكلات الصحية التي قد ينتهي بها الأمر إلى وفاة صاحبها قد تم علاجها.

Today I will talk about one of my best hobbies, which is cooking. I like to cook food at home. It is more healthy, less fat, and nutritious. One of the meals I like to cook is fish of all kinds, as well as pasta with tomato sauce or chicken. For me, cooking is a fun thing.

When I start cooking any food, I feel a lot of entertainment, in addition to it being my own hobby, and the most happy thing for me is when I prepare the foods that my loved ones, friends, and also my family prefer, and on the weekend I used to prepare Some meals and we all sit down together at the table, let’s have dinner, and it’s the best time of the week.

When my school sets up parties, the teachers ask that each student bring some meals to share together, and although many students may feel upset that they will do this, I am very excited and eager to prepare the interesting dishes, and I wait to hear what I think My classmates and teachers. My grandmother always encouraged me to cook, and she used to take me with her to the kitchen to watch everything she does, and I actually learned a lot from her, until I became very skilled in it, and I hope to become one of the best chefs in the world, and to present cooking programs on TV channels.

I will encourage people to make healthy cooking a part of their daily lifestyle, of course we all know that many of our eating habits are wrong and harmful to health, but we make excuses not to eat healthy food, so it is not surprising that people are obese, but they should Taking care of themselves, and when organizing healthy eating, we will find that many health problems that may end up in the death of their owner have been treated.

لم تجد ما تبحث عنه؟ ابحث هنا