يقدم لكم موقع إقرأ في هذا المقال سيرة ذاتية عن احمد الشقيري بالانجليزي ، و تعبير عن أحمد الشقيري بالإنجليزي ، و معلومات عن شخصية احمد الشقيري بالانجليزي ، و موضوع تعبير عن شخصية عظيمة بالانجليزي قصير ، و تعبير عن شخصية مؤثرة بالانجليزي ، فهنالك الكثير من الشخصيات المتميزة التي حظيت بشعبيّة وشُهرة لا مثيل لها، وأضحت مثالًا وقدوةً لدى الكثير من الشباب العربي، ومن هذه الشّخصيات أحمد الشقيريّ؛ هذه الشخصيّة الشبابيّة النيّرة؛ التي تُقدّم العديد من الأفكار الهادفة في تطوير المُجتمعات، ولهذا تستحق الوقوف وتقديم كلّ ما هو مُهم عنها، ولهذا إليكم سيرة ذاتية عن احمد الشقيري بالانجليزي.

سيرة ذاتية عن احمد الشقيري بالانجليزي

سيرة ذاتية عن احمد الشقيري بالانجليزي
سيرة ذاتية عن احمد الشقيري بالانجليزي

Ahmed Al-Shugairi is one of the influential personalities in our Arab world. He is an ambitious young Saudi who worked to build himself by himself through his purposeful programs, the most important of which is the “Khawatir” program, which inspired many young people in the Arab world.

Ahmad Al-Shugairi was born in 1973 in Jeddah, Saudi Arabia. After he graduated from high school there he moved to the United States of America where he had his B.A. in Management Systems, then he had an MBA at California University-Long Beach. After that, In 1996 Ahmad returned to his country, Saudi Arabia to start working in his father’s business. Ahmad Alshugairi is now married to his second wife, Rola Dashisha after he divorced his first wife. Rola Dashisha is his costume designer in the 5th and 6th seasons of Khawatir, and they have two sons named Yousof and Ibrahim.

Today, Ahmed Al Shugairi is very popular among his fans in the Arab world, especially the youth category, as the programs he presents target the youth group in particular. Ahmed Al-Shugairi was one of the most influential figures based on a referendum influence that was conducted in more than one place.

أحمد الشقيري من الشخصيات المؤثرة في عالمنا العربي. هو شاب سعودي طموح عمل على بناء نفسه بنفسه من خلال برامجه الهادفة وأهمها برنامج “خواطر” الذي ألهم الكثير من الشباب في الوطن العربي.

ولد أحمد الشقيري عام 1973 في جدة بالمملكة العربية السعودية. بعد تخرجه من المدرسة الثانوية هناك، انتقل إلى الولايات المتحدة الأمريكية حيث حصل على درجة البكالوريوس في نظم الإدارة، ثم حصل على ماجستير في إدارة الأعمال من جامعة كاليفورنيا – لونج بيتش. بعد ذلك، عاد أحمد إلى بلده المملكة العربية السعودية عام 1996م ليبدأ العمل في أعمال والده. أحمد الشقيري متزوج الآن من زوجته الثانية رولا دشيشة بعد أن طلق زوجته الأولى. رولا دشيشة هي مصممة أزياءه في الموسمين الخامس والسادس من خواطر، ولديهما ولدان هما يوسف وإبراهيم.

يحظى أحمد الشقيري اليوم بشعبية كبيرة بين معجبيه في الوطن العربي، وخاصة فئة الشباب، حيث تستهدف البرامج التي يقدمها فئة الشباب على وجه الخصوص. كان أحمد الشقيري من أكثر الشخصيات تأثيرًا بناءً على استفتاء مؤثر أجري في أكثر من مكان.

تعبير عن أحمد الشقيري بالإنجليزي

نُتيح لكم فيما يلي تعبير باللغة الإنجليزية عن شخصيّة أحمد الشقيري؛ الإعلاميّ السعوديّ الذي نال شُهرةً ومكانةً لا مثيل لها في الوطن العربيّ والمُستوى العالميّ، وإليكم أبرز ما يُمكننا إجماله في التعبير الذي يحمل مُقدمة وعرض وخاتمة عن أحمد الشّقيري كالتالي:

مقدمة تعبير عن أحمد الشقيري بالإنجليزي

The personality of Ahmed Al-Shugairi is one of the personalities who influenced every Arab youth, through his targeted programs, especially the “Khawatir” program, which gave an idea to young people of the importance of volunteering and spreading ideas that promote the development and change of societies. In this expression, we will show you the personality and life of Ahmed Al Shugairi, who is considered by many people as a role model in changing the structure of society and changing the contemporary Arab reality.

تُعدّ شخصية أحمد الشقيري من الشّخصيات التي أثرت في الشباب العرب، وذلك من خلال ما يُقدّمه من برامج هادفة، وخاصةً برنامج خواطر الذي قام خلاله بنشر أهمية التّطوع ونشر الأفكار المُشجعة على النجاح والارتقاء في المجتمعات وتغييرها، وفي موضوع التعبير هذا سنعرض لكم شخصيّة وحياة أحمد الشقيري التي يعتبره الكثير من الأشخاص بمثابة القُدوة في تغيير بنية المُجتمع وتغيير الواقع العربيّ المُعاصر.

موضوع تعبير عن شخصية أحمد الشقيري بالإنجليزي

Ahmed Al-Shugairi is Ahmed Mazen Ahmed Asaad Al-Shugairi, a Saudi journalist and presenter of intellectual youth programs that contribute to the development of Arab societies. He was born in Jeddah on July 19, 1973. He belongs to a wealthy Palestinian family; He studied high school at Al-Manarat School, after which he traveled to the United States of America to complete his university studies in California. He worked in managing his father’s business, and studied Sharia with the student of science Adnan Al-Zahrani.

Later, Ahmed Al-Shugairi set out to present many ideas and perceptions aimed at spreading Islam throughout the world, through his contribution to the renaissance of the Islamic nation through the capabilities of its youth, through what he presented in the “Khawatir” program; which lasted for 11 years, and it is a program that was broadcast on mbc channel during the holy month of Ramadan, and it is not the only program that it presented; Rather, he has other distinct programs in developing youth thought, including the “If Were Between Us” program, the “Journey” program, and the “Yalla Shabab” program.

أحمد الشقيري هو أحمد مازن أحمد أسعد الشقيري، إعلامي سعوديّ ومقدّم برامج شبابيّة فكريّة متميزة في تطوير المجتمعات العربية، وُلد في مدينة جدّة في التاسع عشر من شهر يوليو لعام 1973ميلادي، ينتمي إلى عائلةٍ ثريّة تعود إلى الأصول إلى الجنسية الفلسطينيّة؛ درس المرحلة الثانوية في مدرسة المنارات، وبعدها انتقل للسفر إلى الولايات المتحدة الأمريكية، ليُكمل دراسته الجامعيّة في ولاية كاليفورنيا، وفي تلك الفترة تأثر بالثقافة الغربيّة وتراجع في الالتزام بأمور دينه وصلاته، حتّى هداه الله تعالى وعاود للالتزام بصلاته، ومن ثمّ رجع إلى المملكة العربية السعودية، وأدار أعمال والده، ودرس الشريعة مع طالب العلم عدنان الزّهراني.

وفيما بعد انطلق أحمد الشقيري ليستعرض العديد من الأفكار والتّصورات التي تنشر الإسلام في جميع أرجاء المعمورة، وذلك من خلال إسهامه في تحقيق النهضة بالأمة الإسلامية من خلال قدرات شبابها، وذلك من خلال ما قدّمه عبر برنامج خواطر؛ الذي استمر لمُدة 11 عامًا ، وهو برنامج تمَّ بثّه على قناة mbc خلال شهر رمضان المبارك، وهو ليس البرنامج الوحيد الذي قدّمه؛ بل لديه برامج أخرى متميزة في تطوير الفكر الشبابيّ، كان أبرزها برنامج “لو كان بيننا”، وبرنامج “رحلة”، وبرنامج “يلا شباب”.

خاتمة تعبير عن أحمد الشقيري بالانجليزي

Ahmed Al Shugairi’s fame was not limited to the programs he presented on the Arab world screen; Rather, he was ranked first among the influential figures on the Arab level, according to what was published by Twenty Youth magazine, as he is one of the leading figures who emulate this promising generation.

لم تقتصر شهرة أحمد الشقيري على البرامج التي قدّمها في الشاشات العربيّة؛ بل صُنف في المرتبة الأولى من بين الشخصيات المؤثرة في الوطن العربي، وذلك من خلال ما نشرته مجلة عشرين يوث، فهو من الشخصيات القيادية التي يُحتذى بها هذا الجيل الواعد.

قد يهمك:

معلومات عن شخصية احمد الشقيري بالانجليزي

نسرد لكم فيما يأتي مجموعة من المعلومات المهمة عن حياة الأستاذ أحمد الشقيري ومسيرته المهنية التي يمكن الاستفادة منها عند إعداد تعبير بالانجليزي عن شخصية احمد الشقيري الذي يعد من أكثر الشخصيات تأثيرًا في الوطن العربي:

  • المعلومة: Ahmed al-Shukairy was born to a wealthy family, in Jeddah, Saudi Arabia, so he completed his studies in one of the universities of California, the United States of America.
    الترجمة: ولد أحمد الشقيري لعائلة ثرية في جدة بالمملكة العربية السعودية ، فأكمل دراسته في إحدى جامعات كاليفورنيا بالولايات المتحدة الأمريكية.
  • المعلومة: After Ahmed al-Shukairy earned his MBA from the University of California he returned to Saudi Arabia and performed some charitable projects.
    الترجمة: بعد حصول أحمد الشقيري على ماجستير إدارة الأعمال من جامعة كاليفورنيا عاد إلى المملكة العربية السعودية وقام ببعض المشاريع الخيرية.
  • المعلومة: Ahmad Al-Shukairy liked Islam after he studied Islamic law and decided to revive the Muslim world with all his might.
    الترجمة: أحب أحمد الشقيري الإسلام بعد أن درس الشريعة الإسلامية وقرر إحياء العالم الإسلامي بكل قوته.
  • المعلومة: Ahmed began his television career in 2002 by presenting a television program called Yala Shabab. Yala Shabab is a program that dealt with youth problems.
    الترجمة: بدأ أحمد مسيرته التلفزيونية عام 2002 بتقديم برنامج تلفزيوني اسمه يالا شباب. يالا شباب برنامج يعالج مشاكل الشباب.
  • المعلومة: Ahmed Al Shukairi managed to broadcast “Khawater” on the list of Ramadan programs, which targeted the Arab youth.
    الترجمة: تمكن أحمد الشقيري من بث “خواطر” ضمن قائمة البرامج الرمضانية الذي استهدف الشباب العربي.
  • المعلومة: The goal behind Khawater, the program that made al-Shugairi a famous character, was reviving the civilization of the Muslims and restoring their lost glory.
    الترجمة: كان الهدف من برنامج خواطر الذي جعل من الشقيري شخصية مشهورة، هو إحياء حضارة المسلمين واستعادة مجدهم المفقود.

موضوع تعبير عن شخصية عظيمة بالانجليزي قصير

موضوع تعبير عن شخصية عظيمة بالانجليزي قصير
موضوع تعبير عن شخصية عظيمة بالانجليزي قصير

Muhammad, may God’s prayers and peace be upon him, is the greatest personality ever known to mankind, and he is the person chosen by God Almighty in order to convey the tolerant message of Islam, which is the final message of all previous messengers.

The prophet Mohammad, may God’s prayers and peace be upon him, was a great personality known for honesty, trustworthiness, and good morals even before he received the order to convey the Islamic call. Although the Holy Prophet was born an orphan, he was an example to follow, because he was an ambitious and conscious young man who did not depend on a person but worked to earn a living. Muhammad, may God bless him and grant him peace, was a well-liked person because of his generous manners. After the Messenger called to Islam, a group of those who initially trusted him believed in him and supported him until the Islamic state expanded and Mecca was opened and many people entered the Islamic religion.

The Messenger of God, the Highest, was a man of great humility and morals. So that, many people accepted the Islamic religion because of what they saw of his dealings with people and his benign morals.

ترجمة موضوع تعبير عن شخصية عظيمة بالانجليزي قصير

محمد صلى الله عليه وسلم هو الشخصية الأعظم التي عرفتها البشرية على الإطلاق، وهو الشخص الذي اختاره الله تعالى من أجل تبليغ رسالة الإسلام السمحة التي تعتبر الرسالة الخاتمة لرسالات الرسل السابقة كلها.

كان الرسول صلى الله عليه وسلم شخصية عظيمة تعرف بالصدق والأمانة والأخلاق الحميدة قبل أن يتلقى الأمر بتبليغ الدعوة الإسلامية. وعلى الرغم من أن النبي الكريم ولد يتيمًا إلا أنه كان مثالًا يحتذى به، لأن شاب طموح وواعي ولم يعتمد على شخص بل كان يعمل ليكسب لقمة العيش. كما كان محمد صلى الله عليه وسلم شخصًا محبوبًا بسبب ما يتحلى به من أخلاق كريمة. وبعد أن دعا الرسول إلى الإسلام آمن به مجموعة ممن يثقون به في البداية ونصروه حتى اتسعت الدولة الإسلامية وفتح مكة ودخل الكثير الناس الدين الإسلامي.

رسول الله تعالى كان رجلًا عظيمًا في تواضعه وأخلاقه، حتى أن الكثير من الناس كانوا يسلمون لما يروه من تعامله مع الناس وأخلاقه الحميدًا.

تعبير عن شخصية مؤثرة بالانجليزي

تعبير عن شخصية مؤثرة بالانجليزي
تعبير عن شخصية مؤثرة بالانجليزي

مقدمة تعبير عن شخصية مؤثرة بالإنجليزي

Ahmed Zewail is a chemist born in Egypt. He received the Nobel Prize in Chemistry in 1999, for his development of a fast laser technology, which helped scientists study the way atoms work during chemical reactions. It is worth mentioning that this invention created a new field in The field of physical chemistry is called (femtochemistry).

ترجمة مقدمة تعبير عن شخصية مؤثرة

إن أحمد زويل هو كيميائي وُلد في مصر، وقد حصل على جائزة نوبل في مجال الكيمياء بعام 1999م، وذلك عن قيامه بتطوير أحد تقنيات الليزر السريعة، والتي ساعدت العلماء على دراسة طريقة عمل الذرات خلال التفاعلات الكيميائية، والجدير بالذكر أن ذلك الاختراع خلق حقلاً جديدًا في مجال الكيمياء الفيزيائية يُسمى (femtochemistry).

تعبير عن شخصية مؤثرة بالانجليزي

Ahmed Zewail is the first Egyptian, and he is the first Arab to receive a Nobel Prize in the field of science, after he finished his studies at the Faculty of Science at the University of Alexandria, and went to join the University of Pennsylvania, as he obtained his doctorate in 1974 AD, and Ahmed was able to Zewail showed the movement of atoms and molecules by using a method based on the new laser technology capable of creating flashes of light with a duration of only tens of femtoseconds, and during this process known as (femtosecond spectroscopy), the particles were mixed together inside a vacuum tube to emit a laser Ultrafast.

ترجمة تعبير عن شخصية مؤثرة

أحمد زويل هو المصري الأول، كما أنه العربي الأول الذي يحصل على جائزة نوبل في مجال العلوم، وهذا بعد أن أنهى دراسته في كلية العلوم بجامعة الإسكندرية، وذهابه إلى الالتحاق بجامعة بنسلفانيا، إذ أنه حاز على الدكتوراه في سنة 1974م، وقد كان في استطاعة أحمد زويل عرض الحركة الخاصة بالذرات والجزيئات من خلال استعمال أسلوب يعتمد على تقنية الليزر الجديدة القادرة على خلق ومضات ضوئية تصل مدتها إلى عشرات الفمتوثانية فقط، وأثناء تلك العملية التي تُعرف باسم (التحليل الطيفي للفيمتو ثانية)، تم مزج الجزيئات معًا داخل أنبوب مفرغ لكي يبث ليزر فائق السرعة.

خاتمة تعبير عن شخصية مؤثرة بالإنجليزي

The Nobel Assembly stated during the press release that Zewail won the 1999 CE Prize for Chemistry as saying: “Through femtosecond spectroscopy, we can for the first time in (slow motion) observe what happens when crossing the reaction barrier.” Since then, scientists in all Worldwide studies of processes using this technology in gases, liquids, solids, on surfaces, and in polymers.

ترجمة خاتمة تعبير عن شخصية مؤثرة

لقد ذكرت جمعية نوبل خلال البيان الصحفي الذي تم فيه إعلان فوز زويل بجائزة عام 1999م للكيمياء قولها: “من خلال التحليل الطيفي للفيمتو ثانية ، يمكننا للمرة الأولى في (الحركة البطيئة) ملاحظة ما يحدث عند عبور حاجز التفاعل”، ومن حينها يقوم العلماء في كافة أنحاء العالم بدراسة العمليات عن طريق استعمال هذه التقنية في الغازات، السوائل، المواد الصلبة، على الأسطح، وفي البوليمرات.